Projekty graficzne.

Projekt graficzny to przemyślana kompozycja liter, zdjęć i rysunków tworząca konkretny, pożądany przekaz wizualny wykorzystywany w reklamie.

Gotowy projekt ( projekt klienta ) – projekt graficzny w formie elektronicznej, dostarczony prze klienta, nie wymagający obróbki graficznej, dostosowany do wytycznych znajdujących się poniżej.

Co nie jest projektem graficznym?
Materiały przekazane w formatach typu word, prezentacja Power Point, wydrukowana wizytówka, ulotka czy sporządzony odręcznie rysunek itp.

 
Wytyczne ważne przy tworzeniu projektów graficznych:
Skala, rozdzielczość i kolorystyka:
Projekty powinny być przygotowane w skali 1:1 w rozdzielczości 300 dpi w kolorystyce CMYK. Pliki dostarczone w innych profilach kolorystycznych, podczas wydruku mogą być inne od zamierzonych przez autora. W przypadku wydruków wielkoformatowych rozdzielczość grafiki uzależniona jest od odległości widza od prezentowanej grafiki. Wraz ze wzrostem odległości maleje wymagana rozdzielczość grafiki. Zalecane rozdzielczości:

prace o rozmiarze do 1m2: 200-300dpi
prace o rozmiarze do 6m2: 100dpi
prace o rozmiarze do 12m2: 50dpi
 

UWAGA! Czarne elementy muszą mieć nadany kolor 100% czerni CMYK ( czyli C:0 M:0 Y:0 K:100)
 
Układ projektu:
Ze względu na stosowane wykończenie wydruku należy zachować odpowiednie odległości między obiektami a krawędziami.
W przypadku wydruków poligraficznych ( wizytówki, ulotki, plakaty) spady powinny wynosić 3mm z każdej strony/krawędzi. W przypadku dużych rozmiarów ( np. Plakatów ) odległość ta powinna wynosić 5mm.
W przypadku wydruków solwentowych (grafik na tablice), spady powinny wynosić ok. 10mm.
 

Nazewnictwo plików: pliki powinny być podpisywane według poniższego schematu:

Nazwa_firmy-rodzaj_materiału-wymiar_ilość_sztuk
np. level5- naklejki_magnetyczne_50x50cm_20sztuk

 

Ceny prac graficznych ustalane są indywidualnie po zapoznaniu się z materiałem, bądź przeliczeniu pracy grafika: 50 zł netto/godzina.
Nawet najmniejsza ingerencja grafika w “gotowy” projekt jest odpłatna.
 

W przypadku zamówienia projektu graficznego, zlecający zobowiązany jest sprawdzić dokładnie całą treść pod kątem błędów redaktorskich, rzeczowych oraz graficznych. Zaakceptowanie projektu oznacza akceptację formy graficznej, merytorycznej i gramatycznej. Za wszelkie błędy po akceptacji projektu odpowiada zamawiający.